Napsali o INVESTOVÁNÍ HROU...

1.7.2015


Ojedinělý kurz finanční gramotnosti zaujal média v České republice

ČT1/Události, 24.5.2015: "Šedesát procent žáků devátých tříd už má bankovní účet, ale 80 procent z nich nezná rozdíl mezi debetní a kreditní kartou," říká Miloš Filip, manažer projektu INVESTOVÁNÍ HROU, jehož cílem je právě naučit děti, jak zacházet s penězi. Děti ze základních škol si v rámci tohoto projektu zkouší, jaké to je být investorem, který má k dispozici desítky milionů korun – řídí svou fiktivní firmu a investují na burze. Veškerá jejich rozhodnutí, ta dobrá, ale i ta špatná, se hned projeví v grafech, ze kterých je jasné, jak se jim jako investorům daří. Platí přitom jedno základní pravidlo – ve finanční gramotnosti dětí se odráží finanční gramotnost rodičů.

 

Euro, 2.7.2015: Žáci osmé třídy ZŠ Průhonice se ukázali jako nejlepší investoři ve své věkové kategorii. Zvítězili v soutěži INVESTOVÁNÍ HROU, když opakovaným nákupem fiktivních akcií do portfolia svého podílového fondu dosáhli nejlepšího poměru výnosu a rizika. Další ročník soutěže, otevřený všem základním a středním školám v České republice odstartuje začátkem října.

 

Lidové noviny / Pozitivní zprávy, 25.6.2015: Žáci 8 a 9. tříd základních škol měli možnost si vyzkoušet, jak investovat do akcií, komunikovat s klientem či propagovat svůj fond. V rámci prvního ročníku INVESTOVÁNÍ HROU také prošli klasickou výukou v oblasti podnikání a spoření. Nejlepšího poměru výnosu a rizika dosáhli žáci 8. třídy ZŠ Průhonice s podílovým fondem Dynamik. Za nimi skončily týmy z Uherského Hradiště (ZŠ Čtyřlístek) a Mikulova. Vítězný tým bude mít možnost besedovat se skutečným investorem, správcem majetku v akciích a prohlédnout si zázemí investiční společnosti. Do klání se ve 24 týmech zapojilo přes 300 dětí ze 13 základních škol.

 

Parlamentní listy, 23.6.2015: "Kurz jsme postavili tak, aby dětem představil podnikání jako cestu k úspěchu, se kterou je ale spojena velká zodpovědnost, a která skrývá řadu rizik. Ukazuje, že podnikatel – ale koneckonců i manažer – musí neustále myslet na to, že vše není jen o jeho pracovitosti, píli, ale také o kolektivní práci, která je pro úspěch projektu důležitá,“ zdůraznil jednatel EDIFICE construction & consulting, s.r.o., Jan Horčička. Unikátní INVESTOVÁNÍ HROU probíhalo v 16 hodinách, během nichž žáci řešili různé úlohy a kvízy, pozorovali instruktážní videa či diskutovali s učiteli a lektory. Samotná investiční hra, postavená na reálných datech, měla přitáhnout jejich pozornost a přiblížit jim téma zábavnou formou. „Tento záměr se podařilo naplnit. Někteří učitelé nám hlásili, že děti chtějí dobrovolně hrát i po skončení výuky, nebo se baví o investičních strategiích o přestávkách,“ uvedl Miloš Filip."

 

Právo, 30.6.2015: Hra proběhla v rámci kurzu spolufinancovaného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem. Jeho cílem bylo naučit žáky přemýšlet o podnikání, spoření a investicích. Ukázat jim rozdíl mezi zaměstnáním a podnikáním či vztah mezi spořením a investováním. Další ročník soutěže, pořádané Institutem pro finanční poradenství a otevřené všem základním a středním školám v ČR, odstartuje začátkem října.



Autor:EF